Mobilspel lyfter på lättsamt sätt vikten av transporter
Transportföretagens kampanj ”Från A till B” har hittills under året resulterat i en podcast och en artikelserie. Nu har ett spel lanserats på plattformen Flarie för att på ett helt annat sätt belysa värdet av transporter.
Kampanjen Från A till B har löpt under året med syfte att visa upp den resa transportbranschen befinner sig i – teknik tillkommer i högt tempo, fokuset på hållbarhet intensifieras, nya lösningar tillkommer för att lösa gamla problem. För att belysa detta har såväl en podcast som en artikelserie lanserats. Nu tillkommer även ett spel på den populära plattformen Flarie
”Med spelet i Flarie testar vi nya grepp med att visa värdet av transporter. Vi hoppas att en bred målgrupp ska testa spelet som är riktig snabbt och kul”, säger Mychele Östman, kommunikationschef Transportföretagen.
I spelet får användaren på ett lättsamt sätt ratta ett containerfartyg i en kanal. Det anspelar givetvis på det prekära läge som transporterna befunnit sig i under året där sjöfartens betydelse tydligt visat sig – både i form av problemen knutna till Suez men också obalansen i containersystemet som påverkat världshandel.
”Det är viktigt att visa värdet av transporter. Transportsektorn jobbar stenhårt med att ställa om och genom kampanjen från A till B visar vi det”, avslutar Mychele Östman.