Nyhet

Kampanj: Turist- och expressbuss post corona

Nyhet

Nu ska vi få fler att börja resa med turist- och expressbussar igen

När pandemin ebbar ut och smittläget äntligen öppnar upp för umgänge och upplevelser i grupp lanserar Sveriges Bussföretag en kampanj för att få fler att välja bussen. Syftet är att så många som möjligt ska känna sig trygga med att boka bussresor när restriktionerna lättar. Kampanjen kommer lyfta bussresans fördelar som ett tryggt, klimatsmart och säkert sätt att resa.

Kampanjen består både av konkret material som kan användas rakt av i medlemsföretagens egen kommunikation, men också av material som vi i förbundet kommer nyttja under 2021 och 2022 för att bedriva opinion och påverkan i syfte att få goda villkor för landets bussföretag att köra kommersiell busstrafik, såsom bussar i turist-, beställnings- och kommersiell linjetrafik. Som medlem får du kontinuerligt information om detta och kan använda materialet för egen nytta.

Kampanjen finansieras delvis av BR, bussbranschens forsknings- och utvecklingsfond, och delvis av Sveriges Bussföretag. Nu i det första läget har fokus legat på att ta fram material som underlättar för medlemsföretagen att kommunicera. Det budskap som har tagits fram är ”Fem fördelar att resa med buss” och materialet går att anpassa för såväl turist- som expressbuss.

TuristbussBanner - Fem fördelar - instagram stående 1080x1350.png

Läs mer om kampanjen och ladda ner material här